preskoči na sadržaj
 

Osnovna škola Glina od rujna, 2022. do svibnja, 2025. sudjelovat će u Erasmus+ projektu "Open: Wide Minds will Find Eco Virtual STEAM Solutions towards Climate change! (Wi-Mi)". U ovom projektu škola će surađivati s još 5 europskih partnera iz Rumunjske, Bugarske, Turske, Austrije i Portugala.

Klimatske promjene su globalni problem koji planet zagrijava zbog rastuće razine emisije stakleničkih plinova uzrokovanih ljudskim djelovanjem. Ako se ovaj trend nastavi, vjerojatno će uslijediti doista katastrofalne posljedice od porasta razine mora do smanjene dostupnosti vode, do povećanja toplinskih valova i požara. Zato EU ima za cilj biti klimatski neutralna do 2050. godine - ekonomija s nultom emisijom stakleničkih plinova. Ovaj je cilj u središtu Europskog zelenog dogovora i u skladu s predanošću EU globalnoj klimatskoj akciji prema Pariškom sporazumu. Klimatske promjene jedna su od najznačajnijih tema koja čeka prava rješenja. U sklopu sustava obrazovanja nužno je napraviti korake podučavajući naše učenike klimatskoj pismenosti, razumijevanju kako ljudske aktivnosti utječu na okoliš i kako te promjene zauzvrat imaju izravan utjecaj na naše društvo. Ako to uspijemo, naši učenici će biti aktivni sudionici i pokretači promjena u svojim lokalnim zajednicama.

Osim toga, izgradnja klimatske pismenosti koja se temelji na djelovanju može pripremiti učenike za njihovu ulogu građana i donositelja odluka kako bi se mogli prilagoditi i ublažiti učinke globalnih klimatskih promjena. To bi trebalo započeti djelotvornim obrazovanjem o klimatskim promjenama koje bi trebale uključivati mogućnosti kako bi se učenici angažirali kognitivno, emocionalno i bihevioralno. To se može postići praćenjem promjena u našem okolišu tijekom vremena, stvarnim uvidom na utjecaj klimatskih promjena iz prve ruke i kvalitetnim projektima pronalazeći rješenja za postojeće probleme. Kroz projekte unutar lokalne zajednice učenici mogu koristiti podatke koje prikupe da zaštite ono što vole kako bi informirali svoju lokalnu zajednicu o mogućim rješenjima za lokalne ekološke probleme.

Ciljevi projekta:
● pružanje okruženja za virtualno učenje i suradnju poput onih svojstvenih radu u grupi vršnjaka i malim grupama aktivnosti tako da učenici vide različite točke gledišta;
● navesti učenike da shvate važnost online suradnje, komunikacije i timskog rada;
● navesti učenike da imaju različite perspektive i mišljenja o novom radnom okruženju;
● proizvesti održive LTT materijale koji su povezani sa postojećim školskim predmetima;
● jačati učitelje u podučavanju znanja i vještina za budućnost;
● uključiti učenike u znanstvene prakse kao što su provođenje istraživanja, klasificiranje, mjerenje, predviđanje, sustavi razmišljanje i kritičko razmišljanje pri izgradnju znanja o klimatskim promjenama;
● navesti učenike da identificiraju učinke klimatskih promjena u njihovim gradovima i zemljama, dopuštajući da grade osobne veze sa svojim okruženjem i izvan svog okruženja;
● promicati održivi, klimatski otporni i pametni razvoj

Većina projektnih aktivnosti bit će odrađena putem internet stranice, bloga projekta, kao i putem europske platforme Etwinning. Ovim školskim partnerstvom želimo se maknuti od tradicionalne učionice i načina poučavanja kako bismo učili bolje i na drugačiji način, posebno korištenjem novih tehnologija. Provođenje projektnih aktivnosti u većem broju razreda u školi povećat će želju i interes učenika i učitelja za sudjelovanjem u ovakvim projektima te se nadamo se da će provođenje ovog projekta također biti simbol snažnih i trajnih prijateljstava za sve njegove sudionike.

 

 

Partneri na projektu:

  1. Rumunjska, Scoala Gimnaziala Mihai Eminescu, Alexandria;
  2. Bugarska, Osnovno uchilishte Hristo Smirnenski, Rakovski;
  3. Turska, Avrasya Enstitüsü Araştırma ve Geliştirme Limited Şirketi, Eskişehir;
  4. Austrija, Education and Social Innovation Centre of Austria - ESICA, Beč;
  5. Portugal, Agrupamento de escolas de Barcelos, Barcelos

 

Logo projekta:

Službena stranica projekta:

https://www.wimiproject.eu

 

Co-Funded-By-the-EU | European Heart Network

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.

vijesti

LTTA Bugarska & međunarodno natjecanje

Posljednja aktivnost u WIMI projektu bio je LTTA koju je organiziralo Osnovno
učilište Hristo Smirnenski u Rakovskom u Bugarskoj od 26. do 30. svibnja 2025. Učenici i učitelji sudjelovali su u različitim projektnim aktivnostima vezanim uz održivi razvoj i naučili još više o učincima klimatskih promjena. Također je organiziran kulturni posjet Sofiji gdje smo posjetili bugarski parlament, kao i Microsoftov centar gdje su učenici učili o programiranju i kako zaštititi naš planet Zemlju. Ali najzanimljivija aktivnost bilo je međunarodno natjecanje gdje su pobjednici nacionalnih natjecanja predstavili svoje znanstvene projekte u zajednici članovima međunarodnog žirija iz svake partnerske zemlje. Tijekom natjecanja sva 4 tima iz Bugarske, Hrvatske, Portugala i Rumunjske predstavila su svoje ideje o tome kako smanjiti utjecaj klimatskih promjena na naše lokalne zajednice. Učenici su osmislili nekoliko sjajnih ideja koje će biti predstavljene lokalnim vlastima i provedene u lokalnim zajednicama. Međunarodni žiri odlučio je da je najbolji znanstveni projekt u zajednici rumunjski pod nazivom „Stani! Dišite ili zagađujte? Promet i klimatske promjene“, a naš tim osvojio je sjajno 2.mjesto.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 2. 6. 2025. 18:09

WP5 Bilteni Vijest ima dokument u privitku

Tijekom rada na WP5 svi partneri izradili su biltene kojima su se predstavile glavne aktivnosti unutar WP5 te se pratio rad na projektnim aktivnostima. Biltene možete pogledati i pročitati u nastavku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 2. 6. 2025. 18:00

WP5 Državno natjecanje

Osnovna škola Glina organizirala je Državno natjecanje 09. svibnja 2025. Na natjecanje se prijavilo 14 timova, ali samo je 11 timova poslalo svoje prezentacije. Sudionici su bili učenici u dobi od 11 do 14 godina, a timovi su se sastojali od po 4 člana. Natjecanje se održalo u Osnovnoj školi Glina. Ukupno je bilo 44 natjecatelja. Pobjednički tim činile su učenice Tia Bobeta, Nea Božić, Nola Rastovski i Marija Lucić koje su predstavile Znanstveni projekt zajednice pod nazivom Zeleni pametni otoci Gline - prirodno rješenje za jake kiše.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 2. 6. 2025. 17:50

WP5 Award Framework & Award Criteria Vijest ima dokument u privitku

Na početku rada na Radnom paketu 5 izrađenu su 2 temeljna dokumenta Okvir za nagrađivanje i Kriteriji za nagrađivanje. Ova dva dokumenta daju jasnu sliku na koji način će se provesti nacionalno i međunarodno natjecanje učenika. Oba dokumenta se nalaze u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 2. 6. 2025. 17:44

WP4 Bilteni Vijest ima dokument u privitku

Tijekom rada na WP4 svi partneri izradili su biltene kojima su se predstavile glavne aktivnosti unutar WP4 te se pratio rad na projektnim aktivnostima. Biltene možete pogledati i pročitati u nastavku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 2. 6. 2025. 17:35

WP4 Desk research on satisfaction Vijest ima dokument u privitku

Nakon provedenih seminara i webinara s učiteljima i nastavnicima provedeno je istraživanje zadovoljstva održanim seminarima i webinarima. Izvješće o rezultatima zadovoljstva pogledajte u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2025. 14:13

WP4 Provedba webinara

11. i 13. ožujka 2025. izrađeni webinar predstavljen je učiteljima i drugim odgojno - obrazovnim djelatnicima Osnovne škole Glina i Srednje škole Glina. Kroz webinar sudionici su se upoznali sa značajem rada na temi klimatskih promjena, ali i dobili puno korisnih savjeta i nastavnih materijala za primjenu u svakodnevnom radu.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 15:00

WP4 Provedba seminara

04. i 06. ožujka 2025. izrađeni seminar predstavljen je učiteljima i drugim odgojno - obrazovnim djelatnicima Osnovne škole Glina i Osnovne škole Mate Lovraka iz Petrinje. Kroz seminar sudionici su se upoznali sa značajem rada na temi klimatskih promjena, ali i dobili puno korisnih savjeta i nastavnih materijala za primjenu u svakodnevnom radu.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 14:48

WP4 Co-working session

Jedna od završnih aktivnost u sklopu Radnog paketa 4 bila je Co-working session koja je održana od 24. do 26. veljače 2025., a na kojoj je sudjelovalo oko 30 sudionika (najmanje 3 sudionika iz svake partnerske zemlje). Cilj je bio da se učitelji upoznaju s izrađenim seminarima i webinarima kako bi ih kvalitetno mogli prezentirati i koristiti u svom svakodnevnom radu.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 14:18

WP4 Strateški plan marketinške kampanje Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 4 nakon što su svi seminari i webinari prevedeni na nacionalne jezike partnera izrađen je Strateški plan marketinške kampanje koji za cilj ima kvalitetnu promociju i diseminaciju seminara i webinara. Strateški plan marketinške kampanje možete pogledati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 14:11

WP4 Webinari Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 4 cilj je bio izraditi webinar kojim bi se tema klimatskih promjena još više približila učiteljima, ali i ostalim odgojno - obrazovnim djelatnicima. Projektnim prijedlogom identificirano je 6 područja temeljem kojih su svi partneri izradili webinare koje možete pogledati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 13:57

WP4 Seminari Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 4 cilj je bio izraditi seminar kojim bi se tema klimatskih promjena još više približila učiteljima, ali i ostalim odgojno - obrazovnim djelatnicima. Projektnim prijedlogom identificirano je 6 područja temeljem kojih su svi partneri izradili seminare koje možete pogledati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 13:16

TPM u Portugalu

U sklopu programa Erasmus+ KA220 projekta Open: Wide Minds will Find Eco Virtual STEAM Solutions towards Climate change! (Wi-Mi) održan je četvrti i posljednji transnacionalni projektni sastanak partnera od 07. do 10. travnja 2025. u Portugalu. Na sastanku su sudjelovali ravnatelj škole Zoran Kirinić i učiteljice Vesna Netoušek i Diana Cestarić gdje su dogovorene sve aktivnosti i detalji do završetka projekta.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 13:12

WP3 Bilteni Vijest ima dokument u privitku

Tijekom rada na WP3 svi partneri izradili su biltene kojima su se predstavili pojedini dijelovi WP3 te se pratio rad na projektnim aktivnostima. Biltene možete pogledati i pročitati u nastavku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 19. 5. 2025. 12:52

WP3 Co-working session

Završna aktivnost u sklopu Radnog paketa 3 bila je Co-working session koja je održana od 07. do 09. listopada 2024., a na kojoj je sudjelovalo oko 25 sudionika (najmanje 3 sudionika iz svake partnerske zemlje). Cilj je bio da se učitelji upoznaju s izrađenim materialima kako bi ih kvalitetno mogli primjeniti u svom svakodnevnom radu.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:57

WP3 Animacijski video

Nakom provedene evaluacije WP3, a s ciljem diseminacijskih aktivnosti Radnog paketa 3 svi partneri sudjelovali su u izradi animacijskog videa kojim je predstaviljen WP3. Animacijski video možete pogledati na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=uEcCCGGCDYg

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:50

WP3 brošura

Nakom provedene evaluacije WP3, a s ciljem diseminacijskih aktivnosti Radnog paketa 3 svi partneri sudjelovali su u izradi brošure kojom je predstaviljen WP3. Brošuru možete pogledati i pročitati u nastavku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:46

WP3 Izvješće eksperata

U sklopu Radnog paketa 3 izvršena je evaluacija svog materijala kojeg su partneri izradili. Za to je korištena evaluacija eksperata u STEAM području. Iz svake zemlje partnera 5 eksperta su proučili izrađene materijale te dali svoj osvrt na iste.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:43

WP3 Virtual Toolkit savjeti za brigu o okolišu Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 3 svi partneri sudjelovali su u izradi savjeta za brigu o okolišu. Ovaj dokument koristan je vodič pun jednostavnih savjeta za zaštitu našeg planeta. Pokriva različita područja poput uštede vode, smanjenja otpada i korištenja obnovljivih energija. Svaki savjet podijeljen je u tri dijela: uvod koji objašnjava zašto je važan, popis prednosti i primjeri iz stvarnog života koji pokazuju kako drugi to rade.

Savjete za brigu o okolišu možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:37

WP3 Virtual Toolkit praktični vizualni alati Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 3 svi partneri sudjelovali su u izradi praktičnih vizualnih alata koji nam pomažu da bolje razumijemo načine na koji naše svakodnevno ponašanje utječe na okoliš. Svaki alat sadrži tri ključna koraka za rješavanje i promjenu ponašanja štetnih za okoliš.

Praktične vizualne alate možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:27

WP3 Virtual Toolkit priručnik Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 3 svi partneri sudjelovali su u izradi priručnika koja obuhvaća teme vezane za obrazovanje o klimatskim promjenama. Priručnik sadrži pet poglavlja nudeći učiteljima osnovnih škola višestrani pristup obrazovanju o klimatskim promjenama te mnogobrojne primjere iz prakse za svakodnevni rad s učenicima.

Priručnik možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 12. 11. 2024. 12:09

TPM u Hrvatskoj

U sklopu programa Erasmus+ KA220 projekta Open: Wide Minds will Find Eco Virtual STEAM Solutions towards Climate change! (Wi-Mi) održan je treći transnacionalni projektni sastanak partnera od 04. do 07. studenog 2024. Domaćin sastanka bila je Osnovna škola Glina koja je ugostila sudionike iz Austrije, Bugarske, Portugala i Rumunjske. Na sastanku su dogovoreni detalji daljnje provedbe projekta kao i projektne aktivnosti u narednom razdoblju.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 7. 11. 2024. 10:43

WP2 Promotivna konferencija

Završna aktivnost tijekom Radmog paketa 2 bila je promotivna online konferencija koju su održali svi partneri. Naša škola održala je promotivnu online konferenciju 28. veljače 2024., a prezentaciju je izradio i održao ravnatelj škole Zoran Kirinić. Na konferenciji su predstavljeni svi materijali izrađeni unutar Radnog paketa 1, a sudjelovalo je 35 učitelja iz više osnovnih i srednjih škola.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 12:31

WP2 Co-working session

Završna aktivnost u sklopu Radnog paketa 2 bila je Co-working session koja je održana od 10. do 12. siječnja 2024., a na kojoj je sudjelovalo 18 sudionika (3 sudionika iz svake partnerske zemlje). Cilj je bio da se finaliziraju svi izrađeni materijali kako bi se isti mogli prevesti i objaviti na službenim stranicama projekta.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 12:21

WP2 Izvješće eksperata Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 2 izvršena je evaluacija svog materijala kojeg su partneri izradili. Za to je korištena evaluacija eksperata u STEAM području. Iz svake zemlje partnera 3 eksperta su proučili izrađene materijale te dali svoj osvrt na iste.

Izvješće eksperata možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 12:16

WP2 Role play nastavne jedinice Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 2 partneri su sudjelovali u izradi Role play nastavnih jedinica kao pomoć učiteljima oko rada na nastavnim temama s ciljem borbe protiv klimatskih promjena.

Role play nastavne jedinice možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 12:07

WP2 Nastavne jedinice Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 2 svi partneri sudjelovali su u izradi nastavnih jedinica koja pokrivaju razne teme iz STEAM područja s ciljem borbe protiv klimatskih promjena.

Nastavne jedinice možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 11:58

WP2 Pedagoška strategija Vijest ima dokument u privitku

U sklopu Radnog paketa 2 svi partneri sudjelovali su u izradi Pedagoške strategije koja obuhvaća sva STEAM područja i znanstvene projekte zajednice s ciljem borbe protiv klimatskih promjena.

Pedagošku strategiju možete pročitati u privitku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 21. 5. 2024. 11:51

WP2 Bilteni Vijest ima dokument u privitku

Tijekom rada na WP2 svi partneri izradili su biltene kojima su se predstavili pojedini dijelovi WP2 te se pratio rad na projektnim aktivnostima. Biltene možete pogledati i pročitati u nastavku.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 29. 4. 2024. 18:36

TPM u Austriji

U sklopu programa Erasmus+ KA220 projekta Open: Wide Minds will Find Eco Virtual STEAM Solutions towards Climate change! (Wi-Mi) održan je drugi transnacionalni projektni sastanak partnera od 08. do 11. listopada 2023. Na sastanku su sudjelovali ravnatelj škole Zoran Kirinić i učiteljice Vesna Netoušek i Diana Cestarić gdje su dogovoreni svi detalji daljnje provedbe projekta kao i projektne aktivnosti tijekom druge projektne godine.

  :: opširnije :: 


objavio: Zoran Kirinić  datum: 5. 11. 2023. 11:52
» Arhiva naših vijesti    
 


e-Dnevnik

Natjecanje Dabar


Kalendar
« Lipanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Školska dokumentacija

Korisni linkovi
Obrazovanje
 • MZO
 • AZOO
 • Portal škola
 • CARNet blog
 • Zbornica

Grad Glina

Zabavno i poučno


Anketa
Koliko često učiš?









preskoči na navigaciju